Królestwa Desthar

Irhon


Stolica: brak
Władca: brak (podzielonymi na wschód, zachód, południe i północ ziemiami rządzą lordowie)
Religia: wiara w Beliara, rzadziej w boginię Meande
Księstwa lenne: Arsayi, Oko Giganta
Inne informacje: Irhon słynie z obozów Buntowników, Obrońców boga Innosa. W Irhonie nie uznaje się magii.

Irhon to drugie największe królestwo zamieszkiwane przez ludzi, choć królestwem jest ono zwane tylko ze względu na dawne czasy, kiedy to kraina uznawała jeszcze sukcesję tronu. W Irhonie latami toczone były wojny między lordami swych ziem, którzy pragnęli stworzyć własne królestwa i w nich panować. Jednakże po krwawych bataliach i wielu latach prób porozumienia się, uznano, iż potężna kraina potęgę swą właśnie zawdzięcza swej wielkości, dlatego też uznano, że Irhon pozostanie jednym królestwem, podzielonym jednakże na cztery części, którymi to mieli rządzić lordowie. W każdej części panowały te same zasady, wierzono w tych samych bogów, szkolono wojsko w ten sam sposób i w razie wojny wszystkie siły zbierały się pod sztandarami Irhonu, stając się na ten czas jedną krainą z przywódcą na czele. Sprawy rozległej krainy załatwiano w Ferandey, które mimo że nie nazywano stolicą Irhonu, to odbywały się tam wszystkie spotkania Małej Rady, w których uczestniczyli Mędrcy, Dowódcy Sił Zbrojnych, a także lordowie poszczególnych części wraz ze swoją świtą. 

Arsayi: W południowo-zachodnich częściach księstwa lennego Arsayi, władzę sprawuje król Casterlah Okrutny, uważający się za jedynego, prawowitego króla wszystkich ziem Irhonu. Irhon jednakże ma władców, lordów, gdyż stwierdzono, że tak duży kraj nie może przypadać na jedną osobę. Każdy z lordów zaciekle broni swych terenów, uważając Arsayi za zwykłe księstwo lenne Irhonu, które zdobył jeszcze król Argan II, kiedy to Irhon uznawał jeszcze sukcesje tronu. Nikt jednakże nie uznawał władzy Casterlaha Okrutnego.

Oko Giganta: Północne księstwo lenne Irhonu zwane Okiem Giganta za sprawą legend, jakoby giganci mieszkający niegdyś na Nordmarskich terenach mieli błękitne wielkie oczy i lubili przechadzać się po górzystych terenach Irhonu. Pewnego razu jeden z nich pokłócił się ze swoim bratem i obaj zaczęli się bić, depcząc górzyste tereny, niezamieszkiwane wtenczas przez nikogo, formując doliny, aż jeden z nich uderzył drugiego tak mocno, że jedno oko Giganta wypadło i rozprysło się błękitnym płynem w zagłębienie pozostawione przez jego stopę. Tak też powstało piękne  jezioro u podnóża gór, nad którym osiedlili się ludzie.




Erwen

Stolica: Lythia
Władca: królowa Ishalia
Religia: wiara w Trzy Bóstwa, kult lasu (zakazany)
Księstwa lenne: Wybrzeże Smocze, Wyspy Erweńskie
Inne informacje: brak

Erwen to najbogatsze królestwo, które zaopatruje w dużej części inne królestwa. Jej własnością jest podległe jej księstwo lenne - Wybrzeże Smocze - dzięki któremu uzyskuje duże dochody ze sprzedaży ryb. Również Wyspy Erweńskie o żyznych glebach dostarczają królestwu spore zyski. Erwen nie jest zaprzyjaźniona z królestwem Faring, dlatego że w Erwen ściga się ludzi praktykujących magię, a w Faring wręcz przeciwnie. Erwen uznaje magię za nieczystość. Niemile widziani są tu również osobniki innych ras. Królestwem rządzi jako jedyna w całym Desthar królowa Ishalia, bardzo rygorystyczna, bezwzględna i będąca prawdziwą fanatyczką religijną kobieta, która nakazała palić na stosie wszystkich tych, którzy praktykują magię bądź są o to podejrzani, a także osobników innych ras, jako że uważa, iż inny wygląd jest właśnie sprawką nieczystych mocy.

Wybrzeże Smocze: Duże księstwo lenne należące do Erwen, ciągnące się wzdłuż linii morza. Na terenie Wybrzeża Smoczego istnieje również mnóstwo jezior i rzeka, dlatego tez głównie zajmuje się ono rybołówstwem, zaopatruje w żywność inne krainy.

Wyspy Erweńskie: Kilkanaście wysepek o różnej wielkości należące do królestwa Erwen. Ziemia tu jest bardzo żyzna, dlatego większą część zajmują pola uprawne aniżeli domostwa.




Faring

Stolica: Faring
Władca: Fenrir III z rodu Starkastów
Religia: wiara w Ogniołaka, opiekuna rodzin i ciepła; oraz Hasarina, boga łowów, opiekuna myśliwych
Księstwa lenne: Kotlina Dzikiego Ognia
Ważne miejsca: Las Borynów, Trupi Las
Inne informacje: Jedno z dwóch krain w Desthar uznające magię i praktykujące ją.

Faring to kraina o dość specyficznym kształcie, położona w dwóch klimatach. Od strony północnej rozciągają się mroźne, górzyste tereny, porośnięte ciemnymi lasami i ukrytymi w nich magicznymi źródłami. Południowa zaś część stopniowo przechodzi w klimat ciepły, lecz zimne wiatry z północnych części uniemożliwiają uprawę pól, a i obecność Gór Erwańskich sprawia, że cała kraina nie należy do najcieplejszych. Na wschodzie Faring graniczy z krainą Thodes. Lud tutaj zajmuje się przede wszystkim myślistwem. Wierzy również w boga ognia, uznaje magów, uzdrowicieli, druidów. W części północnej krainy, gdzie strzępy jej sięgają krainy Nordmaru, znajduje się Kotlina Dzikiego Ognia, spore księstwo lenne Faring, w którym znajdują się siedziby magów i największy ich zakon, a mianowicie Zakon Magów Ognia.

Kotlina Dzikiego Ognia: Mroźny teren będący księstwem lennym królestwa Faring. Położone jest w większej części na terenach Nordmaru. Znajduje się tam zakon Magów Ognia oraz wiele tajemniczych, nieodkrytych do dziś miejsc.




Landapor

Stolica: Blackriver
Władca: Lamrian II
Religia: wiara w Melenhariena (co oznacza „Wodny Obrońca”)
Księstwa lenne: brak (choć mówi się, że do Landaporu należy wiele krain na kontynentach nieznanych)
Inne informacje: Landapor słynie z kolorowych miast i dziwności. Nierzadko spotykane są tutaj związki kazirodcze, z których rodzą się chore dzieci, porzucane potem na bagnach. Przez to mówi się, że bagna te zamieszkują wszelakie zjawy i rzadko który przez nie podróżuje. Landapor uznaje magię.

Niewielkie królestwo otoczone z trzech stron wodami. Środkowa część kraju pokryta jest szeroko ciągnącymi się bagnami i lasami utopców, dlatego Landapor nie trudni się produkcją żywności ani broni, gdyż żadnych kopalń się tu nie uświadczy. Landapor jest miastem portowym, zajmującym się handlem. Wielu kupców zjeżdża do tej krainy, a towary z niej pochodzą nierzadko z innych kontynentów, nie tylko z Thodes, ale tych dalszych, nieznanych.



Andara

Stolica: Noghdoral
Władca: Arkost Kamiennych Pięści
Religia: wiara w Beliara i Ziranusa, opiekuna górników
Księstwa lenne: brak
Inne informacje: brak

Kraina kopalń, niezbyt bogata, mimo że tu wydobywa się najwięcej złóż. Mało znacząca w krainie Desthar, przez strachliwego władcę, bojącego się żądać większej zapłaty za wydobywane surowce od krain, które odkupują je. Niegdyś kraina cieszyła się bogactwem, lecz było to za czasów krasnoludów, których to wypędzili ludzie z innych, większych, potężniejszych królestw. Andarze zarzucano spoufalanie się z istotami innych ras i przestano jej ufać na długi czas, potem przestała się liczyć w Desthar, choć jej złoża były potrzebne. Żadne jednakże królestwo nie zdobyło Andary przez jej trudne położenie górskie, uniemożliwiające swobodne przebycie wojsk. Andara zatem posiada nadal swego władzę, lecz oczy innych krain stale patrzą w jej stronę z pożądaniem.



Nordmar

Największe królestwo w krainie Desthar i części Thodes, uznawane nierzadko za osobną krainę. Nordmar to zimny, górzysty kraj, nieprzyjaźnie nastawiony do tak zwanych południowców. Rządzą tam klany, jak wiele, nikt tego nie wie. Istnieją państwa-miasta, istnieją władze, lecz nikt owych królów nie zna. Południowcy uważają tę krainę za skute lodem pustkowie, gdzie rządzi bezprawie. Niektóre z krain uważają, jak choćby Faring, iż mają oni do Nordmaru prawa i kraina przypada im, jako że sięgają najdłuższą linią graniczą z Krainą Lodu. Królowie z Desthar chcą zdobyć Nordmar, lecz nie wiedzą, że Nordmar ma własnych królów, którzy zaciekle będą bronić swych terenów. O zwyczajach Nordmaru, bogach nic nie wiadomo.
Szablon wykonała prudence. z Panda Graphics.